divendres, 21 de desembre del 2012

Campanya de Recollida d'Instàncies

Com bé sabreu, aprofitant la visita de pares i mares al concert de Nadal de l'escola, hem promogut una campanya de cumplimentació del model d'instància preparat per la Plataforma per demanar a l'ajuntament, de manera formal, que repari les deficiències que arrossega el centre.
Entre ahir i avui hem recollit 382 instàncies.
Aquestes instàncies seran entregades per na Yolanda d'AMIPA a l'oficina que l'ajuntament de Llucmajor té a Badies. Des d'aquí, agraïr-li la seva col·laboració.
Volem agraïr també la participació de tots vosaltres que, amb la vostra firma, feu que la nostra feina sigui efectiva i ajudeu a que els nostres infants tinguin una escola en les condicions de seguretat i higiene necessàries.
Recordeu que, després de la campanya feta a l'escola, tohom qui vulgui (pares i mares, padrins i padries, ...) pot entregar la instància, de forma personal, a les oficines de l'Ajuntament. Teniu més informació en aquest mateix bloc.

dimarts, 18 de desembre del 2012

Instància

Hem redactat un possible model d'instància, per demanar a l'ajuntament, que compleixi la seva obligació i faci un correcte manteniment i neteja de la nostra escola.

On s'entrega la instància?
A qualsevol oficina de l'ajuntament de Llucmajor:
Qui l'entrega?
Se pot entregar personalment o per delegació a la persona que vulguis. Na Yolanda de l'AMIPA se va oferir a entregar les instàncies dels pares que no la puguin presentar personalment.

La instància s'entrega per duplicat, per tenir una copia amb registre d'entrada.



dilluns, 17 de desembre del 2012

CONTINUAM AVANÇANT - LA TANCA

Aquest matí, tècnics de l'ajuntament estaven reparant la tanca que uns pares voluntaris van reparar fa uns dies.
Ens fa feliços veure que la nostra feina es demostra efectiva.
Tot i això,  hem de continuar fent feina perque no sigui necessari que siguin pares, mares, padrins i altres familiars qui hagin de continuar fent feina perque l'escola estigui en condicions.

diumenge, 16 de desembre del 2012

Acta de la reunió del 12 de desembre

Dimecres 12 de desembre vàrem fer la tercera assemblea de la plataforma en defensa del CEIP Badies.

TEMES TRACTATS.
  • Presentació del bloc. Se va presentar el bloc i les primeres entrades creades. Se li ha de donar la màxima publicitat possible, ja que conté informació prou interessant pels pares. El bloc està obert als comentaris. S'aconsella al pares que introduesquin la seva adreça electrònica per rebre les actualitzacions.
  • Entrevista amb la directora. Els pares assistents a la reunió amb la directora del centre varen fer un resum sobre l'entrevista. Podeu consultar un resum de l'entrevista al bloc.
  • Llistat d'incidències Com vàrem acordar a la darrera reunió. al bloc se recull els desperfectes més greus que presenta actualment el nostre centre. Acompanyat d'una sèrie d'imatges que ho corroboren.
  • Instància a l'ajuntament. En breu se redactarà i se penjarà al bloc, una instància amb les demandes dels pares a l'ajuntament. Aquesta instància també estarà disponible per que els pares que vagin a la festa de Nadal (Dijous 20 i divendres 21) les puguin omplir i entregar.
    La instància se pot presentar personalment a qualsevol oficina de l'ajuntament o se pot autoritzar que l'entregui un representant. Na Yolanda, de l'AMIPA, se va oferir a entregar les instàncies.
  • Entrevista amb el batle Com ens va aconsellar la directora demanarem tenir una entrevista amb el batle, per transmetre'l directament les nostres queixes i inquietuds.
  • Primer resultats se valora de forma positiva la ràpida actuació per part de l'ajuntament a la clausura de l'arener. Això ens ha d'encoratjar per seguir impulsant les nostres demandes.
  • Festa de nadal, com ja varem dir a una entrada anterior, creiem que les jornades d'abans de les vacances de Nadal en les que els nins cantaran les nadales pot ser un bon lloc on donar a conèixer la plataforma, informar de les accions que estem prenent i demanar la col·laboració a la resta del pares.
    Per aquest motiu per aquests dies se instal·laran a l'entrada i sortida de l'acte dues taules informatives on:
    • Se mostraran els desperfectes del centre.(Imatges)
    • Se repartiran fulls informatius sobre el objectius de la plataforma.
    • Se sol·licitarà a la gent que signi i entregui la instància amb les demandes dels pares a l'ajuntament.
Per fer tot això és necessari que tot hi col·laborem a l'entrada (hem quedat sobre les 11:30h) i sortida de l'acte.

Propera reunió:
Dimecres 9 de gener, a les 18:30h
a la Biblioteca de l'escola.

dimecres, 12 de desembre del 2012

Desperfectes

 
Aquí vos deixam el llistat de deficiències del centre, la plataforma en defensa del CEIP Badies reclama a l'ajuntament que faci un mantenimet adequat de la nostra escola.

REPARACIONS PENDENTS A L’ESCOLA

- Revisar tots els banys, fixar-los bé en terra i canviar els polsadors espenyats.

- Posar la maneta a la porta d’educació infantil que un padrí va reparar.

- La reixa que enrevolta el centre està a punt de caure, el que suposa un perill si caigués havent-hi alumnes a prop i a més, quedaria l’escola oberta. (Els pares han arreglat el tram que estava pitxor però s’hauria de revisar tota).

- Buidar l’arener d’educació infantil ja que per manca de manteniment continuat representa un perill higiènic pels alumnes.

- Eliminar les fonts del pati que no funcionen i en diuen que no es poden reparar.

- Solucionar el problema de l’entrada d’aigua quan plou (l’IBISEC va fer un informe el curs passat i l’encarregat ho ha vist amb les darreres pluges).

- Reparar la megafonia que es va deteriorar arrel d’unes reparacions que va fer l’empresa Estel (només la podem utilitzar a una zona de l’edifici)

- Solucionar el problema de la centraleta que es va cremar per la caiguda d’un llamp (el pressupost que tenim és de quasi 3.000 euros).

- La porta d’entrada a l’escoleta matinera fa dos anys que està espenyada






















dilluns, 10 de desembre del 2012

L'ARENER D'INFANTIL JA ESTÀ TANCAT

L'Ajuntament ha complert amb la paraula que li va donar a la directora del centre i aquest matí l'arener d'infantil ja tenia les tanques al seu voltant. Esperàvem que les tanques fossin de plàstic però l'aparença del tancat és robusta i segura.
Recordem que aquesta era la primera prioritat establerta per la Plataforma, segons la decisió presa a la reunió de dimecres passat.
Tot i que sabem que l'objectiu final és que l'arener d'infantil acabi desapareixent del pati dels més petits de l'escola, aquesta és una primera passa per evitar les infeccions a les que els nostres nins i nines estaven sotmesos.
Volem agraïr a l'Ajuntament aquesta primera passa, efectuada de forma ràpida i esperem que aquest sigui el 'modus operandi' del Consistori quan li plantegem la resta d'accions a emprendre.

divendres, 7 de desembre del 2012

ENTREVISTA AMB LA DIRECTORA

Avui divendres 7 de desembre, cinc representants de la Plataforma en Defensa del CEIP Badies ens hem reunit amb la directora del centre per tal de tractar el tema dels problemes de manteniment més urgents i consultar les possibles actuacions.
1-L'arener.
L'arener del pati d'Infantil és un focus d'infeccions a causa dels excrements de moixos. La directora ens ha informat que l'Ajuntament té l'obligació de canviar-ne l'arena almenys un pic en l'any però ja fa dos anys que no ho fa, tot i que el centre ho ha sol·licitat reiteradament. Els representants de la Plataforma hem demanat solucions immediates, en espera que l'Ajuntament respongui a les instàncies que se li faran arribar. Un dels pares ha proposat que s'hi instal·lin barreres d'obra de plàstic per tal d'impedir-hi l'accés dels infants, ja que les opcions de precintar-lo o buidar-lo resulten complicades i es contemplaran com a darrer recurs. La directora ha telefonat immediatament a l'Ajuntament i la resposta ha estat positiva: dilluns les instal·laran.
També hem informat la directora que la Plataforma ha telefonat a Sanitat avui per tal de denunciar la situació de l'arener, ja que el seu estat implica un risc evident per a la salut dels infants.
2-Les reixes exteriors del pati.
És un punt essencial perquè afecta la seguretat dels alumnes. Fa dos anys que el centre informa l'Ajuntament del seu mal estat (les reixes són inestables) però la resposta ha estat sempre que no hi ha pressupost per a reparar-les. El tram més perillós va ser “reparat”la setmana passada per pares voluntaris, conscients que el risc d'accident era massa alt per a esperar una actuació de l'Ajuntament, però només és una solució temporal i resulta insuficient. Tanmateix, aquesta intervenció dels pares ha tengut repercussió perquè, en saber-ho, l'Ajuntament s'ha compromès a revisar-ne tots els trams i a fer les reparacions pertinents. La pregunta és si ho faran i quan.
3-Fonts d'aigua del pati.
La directora ens ha comunicat que, finalment, l'Ajuntament ha accedit a retirar les fonts del pati, que es troben fora de servei i precintades, ja que l'administració assegura no poder-ne assumir la reparació.
4-Neteja.
La directora ens ha informat que el centre ha passat de tenir quatre persones encarregades de la neteja (com altres escoles de la zona) a tenir-ne ara només dues, un nombre del tot insuficient per a garantir que les condicions higièniques siguen les adients per a un centre educatiu, ja que els infants són més vulnerables (n'hi ha que poden presentar al·lèrgies i problemes d'asma o simplement poden contreure infeccions). La higiene no és un luxe: els nostres fills tenen dret a fer servir els banys i les instal·lacions amb normalitat i no és el cas en aquest moment. Precisament, la directora ens ha explicat que els representants dels alumnes han fet una queixa recentment perquè les instal·lacions estan brutes, especialment el gimnàs, que està ocupat tot el matí i també els horabaixes amb les activitats extraescolars. Com que la solució es troba exclusivament en mans de l'Ajuntament, la Plataforma haurà d'encarregar-se d'aconseguir que l'administració corregeixi aquesta decisió de reduir personal de neteja.
5-Material de neteja i higiene.
Ens han arribat queixes que no hi ha sabó ni paper WC als banys. La directora ens ho ha confirmat i ha comentat que la regidora assignada al centre n'ha estat informada. Segons l'Ajuntament, el consum ha augmentat massa, però no hi ha constància que se'n faci un mal ús, sembla més aviat un problema lligat a la quantitat i qualitat del material (inferiors a les proporcionades en anys passats). Aquests productes són indispensables i l'Ajuntament les ha de proporcionar al centre regularment segons les necessitats dels infants.
6-Lavabos i banys fora de servei a Infantil.
Hem constatat amb una visita a Infantil que gairebé la meitat dels WCs estan fora de servei i també dos lavabos. La directora ha explicat que els polsadors s'espatllen regularment perquè són de mol mala qualitat i que segons el tècnic s'haurien de substituir tots però no hi ha pressupost per a fer-ho. En una de les aules, dos dels tres WCs estaven precintats, cosa que suposa un problema evident per a infants que encara no tenen control sobre les seves necessitats fisiològiques. Les reparacions es fan de manera molt puntual i del tot insuficient, per tant és necessari trobar una solució definitiva a aquest problema.
7- El punt verd a la sortida del centre.
S'ha comentat la inconveniència que aquest punt es trobi just a la sortida d'un centre de primària, en un espai on s'hi realitzen activitats (sortides, torrades) amb els infants. El problema s'accentua per la absoluta manca de manteniment dels contenidors i de l'espai, on s'hi acumulen deixalles perilloses (ferros rovellats i punxeguts, vidres romputs...). Hem qüestionat la legalitat de la ubicació i s'ha comentat que seria interessant tenir-ho en compte a l'hora d'elaborar la llista d'irregularitats que afecten el centre.
8- Substitució de baixes.
La directora ens ha informat que continuen els problemes en la substitució de les baixes. La Conselleria d'Educació és responsable de nomenar personal docent i només els pares tenim poder de pressió per tal que es cobreixin les baixes i els alumnes no perdin hores lectives que són essencials per a la seva formació.

Des de la plataforma volem agrair la informació donada i la bona predisposició de la directora del centre davant les nostres preocupacions.



Acta de la reunió del 5 de desembre

El més important ha estat definir que la plataforma farà feina en paral·lel a l'AMIPA. Creiem que, donada la situació de semiprovisionalitat de l'AMIPA i que no tots els pares en són socis, és preferible mantenir-nos separats. Tot i així, l'AMIPA s'ha compromés a donar-nos tot el suport en el que necessitem.

Hem definit l'establiment de prioritats a les accions a realitzar:
  • Precint o retirada de l'arener d'infantil
  • Creació d'un bloc
  • Pressió a l'ajuntament per que millori les incidències i avaries de l'escola
  • Publicitació de la creació de la plataforma
 Accions a executar:

  • Arener d'infantil
    • Ens mourem en paral·lel: per un costat, na Maria, na Imma i en José Miguel aniran aquest divendres dia 7 de desembre a les 13h a veure la directora de l'escola per informar-la que emprendrem accions immediates per tal que l'arener pugui ser precintat o retirat quant abans millor.
    • Per l'altre, en Vicenç anirà a Sanitat a presentar una denúncia i que se faci públic quines instal·lacions es troben els nins de la nostra escola.
    • Segons com avancin aquestes accions, l'extrem final passaria per ajuntar-nos els pares i les mares i llevar-lo.
  • Creació d'un bloc:
    • Hem decidit crear un bloc en paral·lel al de l'AMIPA. En Miquel i n'Oriol seran els responsables de crear-lo i administrar-lo. Entre tots, hem de mantenir-lo molt actiu. Hi han de caber les nostres reunions, els nostres actes, les nostres idees, les denúncies, els comentaris, l'estat del que fem, ...
  • Pressió a l'ajuntament
    • Hem decidit, com a primera passa, inundar d'instàncies l'ajuntament. Na Carol passarà per l'ajuntament per recollir el model d'instància i saber quina documentació cal entregar. A la propera reunió redactarem el document i en farem còpies.
    • Necessitarem la implicació de tothom.
  • Llistat d'incidències:
    • Na Yolanda de l'AMIPA, aquest divendres 7 de desembre, ens passarà el llistat complet d'incidències a plasmar a l'instància i a publicar per que tots els pares i mares prenguin consciència.
  • Publicitació de la creació de la plataforma
    • Creiem que les jornades d'abans de les vacances de Nadal en les que els nins cantaran les nadales pot ser un bon lloc on donar a conèixer la plataforma i informar de les accions que estem prenent i de quina involucració necessitem de la resta de mares i pares de l'escola. En properes reunions definirem què farem.
Propera reunió:
DIMECRES 12 de DESEMBRE, a les 18:30h a la Biblioteca de l'escola.




dijous, 6 de desembre del 2012

Manifest tancada 28N

Benvinguts a tots:

El motiu d’organitzar avui aquesta assemblea és triple:

• Per un costat sumar-nos a la convocatòria organitzada per la plataforma CRIDA i la FAPA (Federació de associacions de pares d’alumnes. Avui més d’un centenar de centres educatius de Mallorca organitzen en aquest moment actes similars al nostre, i trobam que el CEIP Badies no hi podia faltar.

• En segon lloc, poder escoltar directament dels nostres mestres la situació actual del centre i les seves demandes amb l'administració educativa.

• I per últim, crear un espai de trobada de tota la comunitat educativa on, dialogar i debatre sobre l’educació del nostre centre

Com a pare m'agradaria comentar que fins ara, per desconeixement o per desídia, els pares hem observat passivament les reclamacions que els nostres mestres i escola tenen amb la administració en defensa d'una educació pública de qualitat i de les seves condicions laborals.

Consider que és el moment de que els pares comencem a agafar protagonisme, ja que, sense cap dubte, som part interessada, i molt, d'aquest conflicte.

La nostra escola està canviant:

• Les aules hi ha cada vegada més alumnes.
• Menys mestres de suport.
• El deute que la conselleria amb ofega l'escola.
• Manteniment per part de l'ajuntament inadequades.
• Reducció 'ajudes a serveis com al menjador o l'escola matinera.

Aquestes tipus de mesures repercuteixen i repercutirà en l'educació dels nostres fill i per la qual cosa els pares hem de començar a tenir protagonisme en aquesta queixa.

Els pares tenim el poder per revertir aquest nou rumb que se li vol donar a la educació. Ens hem de conscienciar de que part de la solució està en les nostres mans.

Qui som i què volem?

El dimecres 28 de novembre, un grup de pares i mestres del centre se varen reunir preocupats per una sèrie de mesures i actuacions que consideram pot condicionar a llarg plaç l'educació del nostres fills.
La intenció era poder rebre informació directa del mestres, sobre les seves preocupacions relacionades amb les mesures d'austeritat que ofeguen al centre i dificulta la seva labor docent, i que els pares, a partir d'ara, agafin el relleu en les seves demandes.

Fruit d'aquesta primera reunió se va decidir la creació d'una plataforma de pares on poder reflexionar sobre la situació del nostre centre i cercar solucions.

Els acords presos a la reunió varen ser:

  • Demanar informació al equip directiu sobre els desperfectes i avaries provocades per la falta de manteniment de l'ajuntament.
  • Instar a l'ajuntament a que realitzi un manteniment i neteja del centre adequat.
  • Informar a la resta de pares, absents a la assamblea, dels temes tractats.
  • Creació d'un bloc propi on la resta de pares se puguin informar de les actuacions realitzades i demandes fetes.
  • Denunciar-ho a la premsa, si les nostres demandes no són ateses convenientment.
  • Elaborar un calendari de reunions de pares i mares.