divendres, 7 de desembre del 2012

ENTREVISTA AMB LA DIRECTORA

Avui divendres 7 de desembre, cinc representants de la Plataforma en Defensa del CEIP Badies ens hem reunit amb la directora del centre per tal de tractar el tema dels problemes de manteniment més urgents i consultar les possibles actuacions.
1-L'arener.
L'arener del pati d'Infantil és un focus d'infeccions a causa dels excrements de moixos. La directora ens ha informat que l'Ajuntament té l'obligació de canviar-ne l'arena almenys un pic en l'any però ja fa dos anys que no ho fa, tot i que el centre ho ha sol·licitat reiteradament. Els representants de la Plataforma hem demanat solucions immediates, en espera que l'Ajuntament respongui a les instàncies que se li faran arribar. Un dels pares ha proposat que s'hi instal·lin barreres d'obra de plàstic per tal d'impedir-hi l'accés dels infants, ja que les opcions de precintar-lo o buidar-lo resulten complicades i es contemplaran com a darrer recurs. La directora ha telefonat immediatament a l'Ajuntament i la resposta ha estat positiva: dilluns les instal·laran.
També hem informat la directora que la Plataforma ha telefonat a Sanitat avui per tal de denunciar la situació de l'arener, ja que el seu estat implica un risc evident per a la salut dels infants.
2-Les reixes exteriors del pati.
És un punt essencial perquè afecta la seguretat dels alumnes. Fa dos anys que el centre informa l'Ajuntament del seu mal estat (les reixes són inestables) però la resposta ha estat sempre que no hi ha pressupost per a reparar-les. El tram més perillós va ser “reparat”la setmana passada per pares voluntaris, conscients que el risc d'accident era massa alt per a esperar una actuació de l'Ajuntament, però només és una solució temporal i resulta insuficient. Tanmateix, aquesta intervenció dels pares ha tengut repercussió perquè, en saber-ho, l'Ajuntament s'ha compromès a revisar-ne tots els trams i a fer les reparacions pertinents. La pregunta és si ho faran i quan.
3-Fonts d'aigua del pati.
La directora ens ha comunicat que, finalment, l'Ajuntament ha accedit a retirar les fonts del pati, que es troben fora de servei i precintades, ja que l'administració assegura no poder-ne assumir la reparació.
4-Neteja.
La directora ens ha informat que el centre ha passat de tenir quatre persones encarregades de la neteja (com altres escoles de la zona) a tenir-ne ara només dues, un nombre del tot insuficient per a garantir que les condicions higièniques siguen les adients per a un centre educatiu, ja que els infants són més vulnerables (n'hi ha que poden presentar al·lèrgies i problemes d'asma o simplement poden contreure infeccions). La higiene no és un luxe: els nostres fills tenen dret a fer servir els banys i les instal·lacions amb normalitat i no és el cas en aquest moment. Precisament, la directora ens ha explicat que els representants dels alumnes han fet una queixa recentment perquè les instal·lacions estan brutes, especialment el gimnàs, que està ocupat tot el matí i també els horabaixes amb les activitats extraescolars. Com que la solució es troba exclusivament en mans de l'Ajuntament, la Plataforma haurà d'encarregar-se d'aconseguir que l'administració corregeixi aquesta decisió de reduir personal de neteja.
5-Material de neteja i higiene.
Ens han arribat queixes que no hi ha sabó ni paper WC als banys. La directora ens ho ha confirmat i ha comentat que la regidora assignada al centre n'ha estat informada. Segons l'Ajuntament, el consum ha augmentat massa, però no hi ha constància que se'n faci un mal ús, sembla més aviat un problema lligat a la quantitat i qualitat del material (inferiors a les proporcionades en anys passats). Aquests productes són indispensables i l'Ajuntament les ha de proporcionar al centre regularment segons les necessitats dels infants.
6-Lavabos i banys fora de servei a Infantil.
Hem constatat amb una visita a Infantil que gairebé la meitat dels WCs estan fora de servei i també dos lavabos. La directora ha explicat que els polsadors s'espatllen regularment perquè són de mol mala qualitat i que segons el tècnic s'haurien de substituir tots però no hi ha pressupost per a fer-ho. En una de les aules, dos dels tres WCs estaven precintats, cosa que suposa un problema evident per a infants que encara no tenen control sobre les seves necessitats fisiològiques. Les reparacions es fan de manera molt puntual i del tot insuficient, per tant és necessari trobar una solució definitiva a aquest problema.
7- El punt verd a la sortida del centre.
S'ha comentat la inconveniència que aquest punt es trobi just a la sortida d'un centre de primària, en un espai on s'hi realitzen activitats (sortides, torrades) amb els infants. El problema s'accentua per la absoluta manca de manteniment dels contenidors i de l'espai, on s'hi acumulen deixalles perilloses (ferros rovellats i punxeguts, vidres romputs...). Hem qüestionat la legalitat de la ubicació i s'ha comentat que seria interessant tenir-ho en compte a l'hora d'elaborar la llista d'irregularitats que afecten el centre.
8- Substitució de baixes.
La directora ens ha informat que continuen els problemes en la substitució de les baixes. La Conselleria d'Educació és responsable de nomenar personal docent i només els pares tenim poder de pressió per tal que es cobreixin les baixes i els alumnes no perdin hores lectives que són essencials per a la seva formació.

Des de la plataforma volem agrair la informació donada i la bona predisposició de la directora del centre davant les nostres preocupacions.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada